Fatih'i Victor Orbis ilan eden Bellini tablosu Victoria And Albert Müzesi'nde
Osmanlı`da "devlet" anlamında da kullanılan kapı (Bab) kelimesi, adaletin tesis edildiği yer anlamına da geliyor. Aziz Zekeriya Kilisesi`nin kapısı kötülüklerden iyiliğe girişi sembolize ediyor. Tabloda sol profilden çizilen Fatih`in başında kırmızı beyaz bir sarık bulunuyor. Sarık, Fatih`in siyasi ve dini mevkisini sembolize ediyor, yan duruş ise Venedik`te o dönemde yeni yeni ortaya çıkmış portreleri profilden çizme modasının bir yansıması.
19. yüzyılda adeta yeniden boyanarak tadilatı yapılan tabloda bazı detaylar kaybolsa da kemerli kapının altındaki mücevherlerle süslenmiş dantelli örtüdeki detaylar ve titizlik dikkati çekiyor.
Fatih`in kemerli burnu ve çıkık çenesinin tabloda yer alması ise Rönesans resminde bir kişinin, kim olursa olsun her yönüyle olduğu gibi resmedilmesinin en önemli ilk örnekleri arasında yer alıyor.
Tabloda kemerli girişin iki alt ucunda iki yazı göze çarpıyor. Zamanla kısmen okunmaz hale gelen yazılarda "1480, Kasım`ın 25`inci günü" ve Latince "Victor Orbis (Dünyanın Fatihi)" ifadesi yazıyor.